середа, 2 березня 2016 р.

Пам'ятки


Пам'ятка
 з вивчення рівня навчальних досягнень школярів,
сформованості практичних умінь і навичок

1.   Рівень навчальних досягнень школярів і практичних умінь та навичок з навчального предмета. Його динаміка.
2.   Рівень сформованості загальнонавчальних та предметних умінь і навичок школярів.
3.   Якість виконання навчальних програм (ступінь засвоєння учня­ми обов'язкового мінімуму знань, умінь і практичних навичок, які передбачені державним стандартом та навчальними програмами; від­повідність рівня навчальних досягнень школярів рівню їх навчальних можливостей).
4.   Ефективність роботи вчителя із засвоєння учнями знань, умінь і практичних навичків:
    ступінь реалізації навчальних, розливальних і виховних цілей уроку;
    забезпечення активної розумової діяльності учнів на уроці;
    ефективність використовуваних форм, методів, прийомів та за­собів навчання;
    робота з виділення в змісті виучуваного матеріалу найголовні­шого та його багаторазового повторення;
    урахування індивідуальних навчальних особливостей школярів на різних етапах уроку та в нормуванні домашніх завдань;
    ефективність роботи з підготовки школярів до тематичних оці­нювань;
    стан роботи з повторення навчального матеріалу;
    індивідуальна робота зі школярами, які пропустили навчальні заняття;
    контрольно-оціночна діяльність учителя.
5. Причини прогалин у знаннях учнів та шляхи їх усунення.


Пам'ятка
з вивчення стану планування роботи методичного об'єднання
1.   Наявність питань з підвищення теоретичного, науково-методич­ного рівнів, підготовки вчителів з питань психології та педагогіки.
2.   Забезпечення реалізації єдиних принципових підходів до на­вчання і виховання школяра.
3.   Озброєння вчителів сучасними освітніми і виховними техноло­гіями та знаннями сучасних форм і методів роботи. Робота із впрова­дження інноваційних технологій у навчально-виховний процес.
4.   Робота з підвищення фахової майстерності: самоосвіта вчите­лів; участь у курсовій перепідготовці; підготовка вчителями творчих робіт, виступів, рекомендацій, доповідей, методичних розробок то­що; участь педагогів у конкурсах, ярмарках педагогічних ідей тощо; участь у роботі шкільних атестаційних комісій.
5.     Аналіз об'єднання рівня навчальних досягнень та вихованості школярів.
6.     Вивчення, узагальнення та впровадження передового досвіду роботи педагогів.
Пам'ятка
з вивчення результативності методичної роботи в школі

1.    Стан загального керівництва методичною роботою.
2.    Структура методичної роботи в школі.
3.    Стан планування методичної роботи (основну увагу звернути на наявність питань щодо: обговорення на засіданнях питань вивчен­ня та аналізу стану викладання, рівня та якості навчальних досяг­нень школярів, сформованості практичних умінь та навичок, рів­ня вихованості учнів; виявлення труднощів у засвоєнні школярами програмового матеріалу; проведення заходів, спрямованих на вдоско­налення навчально-виховного процесу, підвищення загальноосвітньої підготовки школярів та їх вихованості; відображення у плануванні методичної проблеми школи. Чи ґрунтується планування на аналізі результатів навчально-виховного процесу, рівня професійної підготовки педагогічних кадрів).
4. Ефективність форм і методів методичної роботи.
5.  Втілення в практику роботи школи принципу демократиза­ції правління — залучення педагогів через методичні об'єднання до контролю за станом навчально-виховної роботи
6.   Ефективність безперервної освіти педагогічних кадрів.
7.   Стан охоплення педагогічних працівників курсовою перепідготовкою. Докурсова та післякурсова робота з кадрами.
8.   Ефективність роботи зі стажування та наставництва.
9.   Як надається керівництвом школи методична допомога педагогічним працівникам.
10. Взаємовідвідування уроків та позакласних заходів учителями.
11. Впровадження у практику роботи педагогів передового педагогічного досвіду, досягнень педагогічної та психологічної наук.
12. Роль шкільної бібліотеки у підвищенні фахової та методичної майстерності педагогів.
13. Результативність участі вчителів у позашкільній методичній роботі.
14. Ефективність методичної роботи (основну увагу акцентувати на тому, чи сприяє вона підвищенню ефективності навчання і вихо­вання школярів).

Пам'ятка і вивчення та запровадження передового
педагогічного досвіду
1. Видати наказ по школі про вивчення досвіду роботи педагога _________ з _______.
2.    Скласти список рекомендованої літератури з питань досвіду роботи педагога, організувати в методичному кабінеті виставку літерату­ри з цього питання. Опрацювати літературу з членами творчої групи.
3.    Розробити пам'ятки-рекомендації членам творчої групи з вивчення досвіду роботи.
4.    З метою вивчення досвіду роботи відвідати уроки, позакласні заходи (вказати, в яких класах, коли, не менше ЗО). У процесі від­відування особливу увагу звернути на (перелік питані.). Провести  в _________ класах контрольні роботи, зрізи знань, вивчення рівня вихованості.
5.   Проінструктувати вчителя про виконання таких завдань.
6.   Надати допомогу вчителеві в ____________________
7.   Проаналізувати документацію, яку веде вчитель.
8.   Результати вивчення обговорити на засіданні методичної ради.
9.   Випустити методичний бюлетень, присвячений досвіду роботи педагога .
10.  Членам творчої групи спільно з учителем описати найбільш ха­рактерні           .
11.  Розробити тематику та провести педагогічні читання з    ________________________ .
12.  Організувати проведення серії відкритих уроків за участю чле­нів творчої групи з метою показу на практиці ________________________________________________________________.      
13.Організувати взаємовідвідування уроків, позакласних та поза­шкільних заходів педагогами з метою
14.   Скласти план впровадження передового педагогічного досвіду з _______________у практику роботи педагогічного колективу.
15.   До картотеки передового педагогічного досвіду шкільного ме­тодичного кабінету внести матеріали з досвіду роботи педагога.
16.   У планах внутрішньошкільного контролю передбачити заходи із впровадження передового педагогічного досвіду вчителя.
17.   На засіданнях педагогічної ради заслухати питання про під­сумки впровадження передового педагогічного досвіду.

Пам'ятка
з вивчення результативності роботи навчального кабінету

1.  Відповідність обладнання кабінету Типовому переліку.
2.   Забезпеченість кабінету технічними засобами навчання та наяв­ність умов для їх комплексного використання.
3.   Забезпеченість кабінету аудіовізуальними посібниками, роздатковим матеріалом.
4.   Забезпеченість кабінету програмовою літературою, словниками, довідниками, підручниками.
5.   Систематизація навчального обладнання, аудіовізуальних посіб­ників, роздаткового матеріалу, літератури.
6.   Стан ведення інвентарної книги.
7.   Відповідність меблів кабінету санітарно-гігієнічним вимогам.
8.   Стан збереження обладнання, посібників, літератури, меблів.
9. Наявність навчальних матеріалів з предмета (програми, тексти контрольних робіт, матеріали для проведення тематичних оцінювань тощо).
10. Наявність методичних рекомендацій, розробок уроків та позакласних заходів.
11. Наявність матеріалів для позакласної роботи з предмета (матеріали щодо проведення вечорів, олімпіад, конкурсів, занять гурт­ків тощо).
12. Естетичне оформлення кабінету. Доцільність експозицій кабінету.
13. Матеріали з техніки безпеки.
14. Органи самоврядування кабінету та їх робота.
15. Вплив навчального кабінету на результативність навчально-виховного процесу в школі (на основі вивчення уроків та позакласних заходів, співбесіди з учнями та вчителями).

        Пам'ятка
з вивчення факультативних занять

1. Наявність матеріальної бази, яка б забезпечувала проведення за­нять і виконання програми факультативного курсу. Відповідність календарного планування вимогам програми. Стан забезпечення школярів підручниками і посібниками.
2.   Комплектування групи: учні яких класів входять у групу; дотри­мання принципу добровільності при комплектуванні факультативної групи; склад групи, відповідність кількості учнів у групі нормативним вимогам МОН; наявність у групі учнів, які мають труднощі при вивченні основних предметів; відвідування учнями факультативних занять.
3. Відповідність змісту факультативного курсу програмі, затвердженій МОН України.
4.   Організація факультативних занять, рівень доступності занять, використання наочності і технічних засобів навчання, використання її змісті знань сучасних досягнень науки, техніки, культури та місцевого матеріалу.
5.   Методика факультативних занять: доцільність вибору структу­ри, методів та форм роботи; ступінь самостійної роботи школярів на занятті; робота з розвитку загальнонавчальних та предметних умінь і навичок, формування навиків самоосвітньої роботи; робота з розвитку пізнавальних інтересів учнів.
6.   Рівень зацікавленості школярів факультативними заняттями.
7.   Санітарно-гігієнічні та побутові умови заняття.

      Пам'ятка
з вивчення стану гурткової роботи

1. Як спланована робота гуртка?
2.   Науковість проведеної роботи.
3.   Яким способом реалізуються навчальні, розвивальні та вихов­ні цілі?
4.    Які практичні вміння набули учні?
5.   Активність і цікавість учнів на занятті гуртка.
6.   Ефективність форм і методів роботи з теми заняття.
7.   Розширення та поглиблення знань учнів. Опора на знання, яких набули учні на уроках. Зацікавленість гуртківців темою заняття.
8.   Підготовленість учнів і вчителя до заняття. Підготовка робочих місць до заняття.
9. Обладнання заняття.
10.Відвідування учнями заняття.
11.  Санітарно-гігієнічні та побутові умови для заняття, дотриман­ня техніки безпеки.
12.  Дотримання структури заняття.
13.  Органи самоврядування гуртка та їх допомога керівникові гуртка.
14.  Своєчасність і результативність проведення занять гуртка.
15.  Результативність роботи гуртка.
Пам'ятка
з вивчення стану календарного планування

1. Своєчасність складання календарного планування.
2.   Відповідність календарного планування програмі.
3.   Доцільність розбивки тем за тематичним оцінюванням.
4.   Чи передбачені форми проведення практичної частини програ­ми (уроки розвитку зв'язного мовлення, диктанти, контрольні, лабо­раторні, практичні роботи тощо).

Пам'ятка
з вивчення стану поурочного планування

1. Наявність, систематичність поурочного планування.
2.   Вміння ставити мету уроку і підбирати навчальний матеріал від­повідно до мети.
3.   Планування методів, форм проведення уроку, засобів навчання.
4.   Планування особистісно орієнтованої навчальної діяльності школярів.
5.   Планування формування загальнонавчальних та предметних умінь і навичок.
6.   Планування підготовки до проведення підсумкового оцінюван­ня з теми.
7.   Доцільність планування обраної структури уроку щодо віку, на­вчальних можливостей школярів та змісту уроку.
8.   Диференціація та індивідуалізація при плануванні змісту до­машнього завдання. Відповідність обсягу завдання нормам.

Пам'ятка
з вивчення стану виконання навчальних планів і програм

1. Готовність календарних планів учителів-предметників, їх відповідність вимогам програм (перевіряється до 10.09 та 10.01).
2.   Проходження програмового матеріалу згідно з календарним планом (перевіряється 1 раз на місяць).
3.   Заміна уроків (перевіряється щоденно).
4.   Зведений облік пропущених учителями уроків, заміни уроків (перевіряється 1 раз на місяць).
5.   Виконання практичної частини програми (перевіряється 1 раз на місяць).
6.   Виконання навчальних програм за записами в журналах (переві­ряється 1 раз на семестр, доцільно — кінець грудня -   початок січня, середина квітня, кінець травня).

Пам'ятка
з вивчення стану ведення класних журналів

1.       Раціональність розбивки сторінок журналу за предметами.
2.       Відповідність відомостей про учнів і батьків даним особових справ.
3.       Своєчасність та правильність ведення зведеного обліку відві­дування учнями навчальних занять, відповідність його поурочному обліку.
4.       Своєчасність та правильність оформлення записів у журналі про проведений урок.
5.    Стан тематичного обліку навчальних досягнень.
6.    Стан семестрового, річного оцінювання.
7.    Якість ведення зведеного обліку навчальних досягнень шко­лярів.
8.    Якість навчальних досягнень учнів.
9.    Об'єктивність оцінювання навчальних досягнень.
10.    Зміст, характер і обсяг домашнього завдання, його диференці­ація.
11.    Виконання навчального плану.
12.    Стан та якість виконання навчальних програм.
13.    Культура ведення журналу. Дотримання єдиних вимог щодо його ведення. Обумовленість допущених виправлень.
14.    Своєчасність та якість виконання вчителями пропозицій, да­них дирекцією в процесі перевірки.
Пам'ятка
з вивчення стану ведення учнівських зошитів

1.   Наявність зошитів у всіх учнів класу.
2.   Якість підпису зошитів. Дотримання єдиних вимог.
3.   Обсяг роботи (зіставлення зробленого на уроці і вдома).
4.   Характер письмових робіт (репродуктивний, творчий).
5.   Рівень диференціації навчальної діяльності школярів.
6.   Рівень навчальних досягнень школярів (визначається в основно­му за зошитами для контрольних, лабораторних, практичних робіт, тематичного оцінювання).
7.   Якість виконання практичної частини навчальних програм.
8.   Систематичність та якість виконання домашніх завдань.
9.   Перевірка зошитів учителями (періодичність перевірки відповідно до вимог МОН України, якість перевірки, характер оцінки пись­мових робіт, дотримання критеріїв оцінювання).
10. Ефективність роботи над помилками (методи виправлення, наявність системи роботи над помилками).
11. Культура ведення, каліграфія.
12. На основі чого виставляються оцінки за зошити в класний журнал. Відповідність оцінок за письмові роботи в класному журналі оцінкам у зошитах.

                   Пам'ятка
з вивчення стану ведення учнівських щоденників

1. Наявність щоденників у всіх учнів класу.
2.  Регулярність проведення записів (розкладу уроків, змісту домашніх завдань).
3.  Система робот учителів, класного керівника з виставлення балів їм контрольні роботи, тематичні оцінювання, поточне оцінювання.
4.Відмітка пропусків навчальних занять за тиждень, спізнення.
5.Загальний стан щоденників. Культура і грамотність записів.
6.Зв'язок з батьками.
7.Наявність та етичність зауважень учням та звернень до батьків.

Пам'ятка
 з вивчення стану ведення особових справ

1.      Своєчасність, повнота і правильність занесення загальних відо­мостей про учнів.
2.      Відповідність номера особової справи номеру запису в алфавітній книзі.
3.    Наявність відомостей про бали навчальних досягнень за відповідний рік; нагороди за відповідний рік; перехід (прихід) на навчання в іншу школу.
4.    Наявність та затвердження характеристики.
5.    Відповідність кількості особових справ кількості учнів у класі.
6.    Якість збереження необхідних документів (заяви баті,кін, копій свідоцтв  про народження, медичних карт, документів про відповідний рівень освіти, документів, що підтверджують пропуски навчальних занять упродовж року.


Немає коментарів:

Дописати коментар