четвер, 17 березня 2016 р.

Дискусія з молодими педагогами на тему: «Яким має бути вчитель?»


Дискусійні  питання:

1. Яким  бажають  бачити  учителя  в  сучасній  школі батьки учнів ?
2. Який  учитель  подобається  учням:
старанний,  відданий  справі;
розсудливий  і принциповий;
легковажний,  не завжди  організований.
3. Який  учитель  привертає  до себе увагу?
4. Який  учитель  гідний довіри учнів?  І  навпаки – якому діти не довіряють?
5. Коли  буває  шум  у  класі? Як  це  характеризує вчитель?
6. Яких  якостей вимагає  від  учителя  демократичне  суспільство?
7. Якого  учня  повинен  готувати  сучасний  учитель для демократичного суспільства?
8. Яка  різниця  між  якістю знань  талановитого  в  минулому і в сьогоденні?
9. Чи  можна  вважати  вдалим  у  педагогічній  практиці твердження: «ідеальний учитель –ідеальному учню»?
10. Життя  кожної  людини  індивідуальне,  як  і  її  характер.  Чи  однаково
 впливає  ідеальна  учительська  інструкція  на  кожну  дитину?  Від  чого 
залежать  вчинки  людей,  адже  вони  різні,  хоча  навчали їх однаково?
11. Який  учитель  і  коли  саме,  якими  вчинками,  а  яких  ситуаціях  навчає  учнів  здатності  самостійно  обирати  шлях?  Як повинен діяти педагог?

-         підштовхнути  до  дії;
-    пропонувати;
   -  давати  можливість;
   -   спрямувати?
    12. Що  означає  поняття «створення  умов»  для  особистого  руху  учня,  власної  ініціативи  в  побудові свого життя?
13. Якими  рисами  наділений  учитель,  який  виховує  вільну  людину ?
14. Вільнодумство  і  творчість  учителя.  Чи  є  спільне  у  цих  поняттях ?
15. Чи  можна  перевірити  загальнокультурний  рівень  учителя  за  формальними  критеріями,  чи  ще  щось інше?  Запропонуйте  свій  варіант.
16. Для  яких  учителів  використовують  набір  чітких  критеріїв?  До  кого  застосовують  формальну  перевірку ?
17. Чи  не  заважають  залагодженій  роботі  колективу  вчителів  неформальні  стосунки  окремих  педагогів  з  дітьми,  колегами,  керівництвом?  Чи  допустимо  це ?
18. Що  означає  вираз:  «Учитель  гідний  довіри» ?
19. Самоорганізація – прогрес  чи  хаос ?
20. Чи  не  постраждають  при  самоорганізації:
-         матеріальна  база  школи
-         рівень  знань
-         культура  вільного  учня?
21. Від  чого  залежить  авторитет  педагога:
-               від  любові  до  учнів
-              від  рівня  його  знань
-             від  уміння  бути  в  авангарді  суспільних  подій
-             від  пристосованості  до  вимог
-             від  свободо мислення
  22. Намалюйте  узагальнюючий  словесний  портрет  сучасного  учителя.


Немає коментарів:

Дописати коментар