пʼятниця, 26 лютого 2016 р.

Критерії оцінки діяльності вчителя


Перший критерій : виконання державних програм у повному обсязі. Оцінюючи роботу вчителів, необхідно переконатись, що вони працювали згідно з програмою, забезпечили вивчення передбачених тем, виконання практичних, лабораторних і контрольних робіт, екскурсій.      
                                                                                                                                    
  Другий критерій :рівень знань і розвитку учнів, ступінь їх самостійності, оволодіння навичками навчальної праці, інтелектуальними вміннями.     
                                                
 Третій критерійякість навчально-виховної роботи на уроці. Чи вчить, виховує вчитель на уроці, чи добивається він того, що саме під час уроку відбувається процес формування знань, розвиток самостійності, чи здійснюється виховання в процесі навчання?
Особливо треба приділити увагу питанням: які методи роботи застосовує вчитель, чи вміє він обирати оптимальні прийоми навчання з урахуванням навчального матеріалу і особливостей класу? Не існує універсальних методів навчання, їх нескінченна множина. Вибір правильних методів – ознака професійної майстерності.     
                                                        
Четвертий критерій : диференційований підхід до учнів у процесі навчання, який забезпечує оптимальний розумовий розвиток учнів, попереджає неуспішність. Одним із способів перевірки ступеня ефективності індивідуального підходу до учнів в умовах колективної роботи з класом є вивчення системи роботи вчителя із слабими та відстаючими учням, а також з тими, хто проявляє особливий інтерес до вивчення того чи іншого предмету, роботи вчителя після уроків.

Критерії оцінювання діяльності вчителя
  1. Дидактична діяльність учителя:
  • методи пояснення нового матеріалу;
  • способи активізації розумової діяль­ності учнів;
  • методи залучення школярів до пошу­ку;
  • здійснення індивідуальної роботи з окремими учнями;
  • організація навчання за новими техно­логіями;
  • мотивація навчальної діяльності;
  • самостійна робота учнів на уроці;
  • форми роботи з книгою;
  • форми виявлення  й  оцінювання! знань;
  • практична спрямованість уроку, зв’я­зок навчання з життям;
  • ефективність і доцільність використан­ня ТЗН, наочності;
  • дотримання гігієнічних вимог до уро­ку;
  • оптимальність домашнього завдання (творчий та індивідуальний його ха­рактер).
  1. Рівень навчальних досягнень учнів від­повідно до навчальної програми.
  2. Рівень вихованості учнів.
  3. Творчість учителя у підготовці до уро­ку та його проведення.
  4. Активні форми роботи на уроці.
  5. Позакласна робота вчителя.
  6. Результативність роботи з обдаровани­ми дітьми.

Рівні результативності діяльності учителя

Репродуктивний: учитель може і вміє розповісти іншим про те, що знає сам.

Адаптивний: учитель уміє пристосовувати свої знання і уміння до особливостей аудиторії.

Локально-моделюючий:
учитель володіє стратегіями навчання, зна­ннями, вміннями та навичками з окремих розділів курсу, вміє формувати педагогіч­ну мету, передбачувати результат, забезпе­чувати послідовне включення учнів у на­вчально-пізнавальну діяльність.

Системно-моделюючий:
учитель володіє стратегіями формування в учнів потрібної системи знань, умінь та навичок зі свого предмета.

Творчо-моделюючий: учитель володіє стратегією перетворення свого предмета на засіб формування осо­бистості учнів.

Параметри творчої діяльності вчителя
  • Чи розробляє вчитель нові підходи до на­вчання, виховання й розвитку учнів.
  • Наскільки реалізує та змінює (моделює) зміст, форми, методи і засоби навчаль­но-виховного процесу.
  • Як реалізує на практиці принципи особистісно орієнтованого навчання, від­шукує шляхи створення творчої атмос­фери.
  • Як повно володіє формами і методами організації навчально-пізнавальної ді­яльності учнів з метою їхнього розви­тку.
  • Наскільки оригінальне конструює на­вчально-виховний процес.
  • Чи здійснює постійний самоаналіз сво­єї професійної діяльності.

Немає коментарів:

Дописати коментар