Перший критерій : виконання державних програм у повному обсязі. Оцінюючи роботу вчителів, необхідно переконатись, що вони працювали згідно з програмою, забезпечили вивчення передбачених тем, виконання практичних, лабораторних і контрольних робіт, екскурсій.
Другий критерій :рівень знань і розвитку учнів, ступінь їх самостійності, оволодіння навичками навчальної праці, інтелектуальними вміннями.
Третій критерій : якість навчально-виховної роботи на уроці. Чи вчить, виховує вчитель на уроці, чи добивається він того, що саме під час уроку відбувається процес формування знань, розвиток самостійності, чи здійснюється виховання в процесі навчання?
Особливо треба приділити увагу питанням: які методи роботи застосовує вчитель, чи вміє він обирати оптимальні прийоми навчання з урахуванням навчального матеріалу і особливостей класу? Не існує універсальних методів навчання, їх нескінченна множина. Вибір правильних методів – ознака професійної майстерності.
Четвертий критерій : диференційований підхід до учнів у процесі навчання, який забезпечує оптимальний розумовий розвиток учнів, попереджає неуспішність. Одним із способів перевірки ступеня ефективності індивідуального підходу до учнів в умовах колективної роботи з класом є вивчення системи роботи вчителя із слабими та відстаючими учням, а також з тими, хто проявляє особливий інтерес до вивчення того чи іншого предмету, роботи вчителя після уроків.
Критерії оцінювання діяльності вчителя
- Дидактична діяльність учителя:
- методи пояснення нового матеріалу;
- способи активізації розумової діяльності учнів;
- методи залучення школярів до пошуку;
- здійснення індивідуальної роботи з окремими учнями;
- організація навчання за новими технологіями;
- мотивація навчальної діяльності;
- самостійна робота учнів на уроці;
- форми роботи з книгою;
- форми виявлення й оцінювання! знань;
- практична спрямованість уроку, зв’язок навчання з життям;
- ефективність і доцільність використання ТЗН, наочності;
- дотримання гігієнічних вимог до уроку;
- оптимальність домашнього завдання (творчий та індивідуальний його характер).
- Рівень навчальних досягнень учнів відповідно до навчальної програми.
- Рівень вихованості учнів.
- Творчість учителя у підготовці до уроку та його проведення.
- Активні форми роботи на уроці.
- Позакласна робота вчителя.
- Результативність роботи з обдарованими дітьми.
Рівні результативності діяльності учителя
Репродуктивний: учитель може і вміє розповісти іншим про те, що знає сам.
Адаптивний: учитель уміє пристосовувати свої знання і уміння до особливостей аудиторії.
Локально-моделюючий:
учитель володіє стратегіями навчання, знаннями, вміннями та навичками з окремих розділів курсу, вміє формувати педагогічну мету, передбачувати результат, забезпечувати послідовне включення учнів у навчально-пізнавальну діяльність.
Системно-моделюючий:
учитель володіє стратегіями формування в учнів потрібної системи знань, умінь та навичок зі свого предмета.
Творчо-моделюючий: учитель володіє стратегією перетворення свого предмета на засіб формування особистості учнів.
Параметри творчої діяльності вчителя
- Чи розробляє вчитель нові підходи до навчання, виховання й розвитку учнів.
- Наскільки реалізує та змінює (моделює) зміст, форми, методи і засоби навчально-виховного процесу.
- Як реалізує на практиці принципи особистісно орієнтованого навчання, відшукує шляхи створення творчої атмосфери.
- Як повно володіє формами і методами організації навчально-пізнавальної діяльності учнів з метою їхнього розвитку.
- Наскільки оригінальне конструює навчально-виховний процес.
- Чи здійснює постійний самоаналіз своєї професійної діяльності.
Немає коментарів:
Дописати коментар