Правило 1.
Навчіться акцентувати
увагу на вчинках (поведінці), а не на особистості учня.
Правило 2.
Зробіть щось із
своїми негативними емоціями, контролюйте їх.
Правило 3.
Не посилюйте
напруження ситуації:
·
не підвищуйте голос;
·
не вимовляйте фразу на кшталт «Учитель поки що я»;
·
не використовуйте такі пози та жести, які «тиснуть»;
·
не використовуйте принизливих, образливих слів;
·
не дійте, як начальник;
·
не читайте моралі;
·
не робіть узагальнення на зразок «Ви всі однакові»;
·
не присікуйтесь;
·
не дражніть учнів;
·
не порівнюйте одного учня з іншим.
Правило 4. Обговоріть вчинок
згодом.
Правило 5. Дозвольте учневі
зберегти «обличчя».
Правило 6. Демонструйте моделі
неагресивної поведінки.
Правило 7. Відкладіть на потім
дисциплінарні заходи.
Правило 8. Використайте в
момент конфронтації одну з миротворчих акцій.
Виховання учнів
відкладіть на той час, коли ви будете цілком спокійні.
Я хочу вас навчити
... Це не просте завдання, але я вірю, що кожен з вас опанує цей
(... спосіб) і ви успішно справитесь з цим завданням. (до учня)
(... спосіб) і ви успішно справитесь з цим завданням. (до учня)
·
Я ( знаю, відчуваю, бачу, вірю), що ти справишся з цим
завданням і в тебе все вийде, зосередься і постарайся..
·
Я вірю, що ти знайдеш в собі сили виконати це завдання.
Техніка схвалення (до класу)
·
Я така задоволена, що ми всі сьогодні так дружно і
злагоджено попрацювали
·
Мені приємно про це сказати, що сьогоднішню тему ви
так уважно слухали і тому так добре засвоїли. (до учня)
·
Як добре, що ти повірив у свої сили і виконав це
завдання.
·
Як чудово, що ти не зупинився перед труднощами, а
подолав їх.
Техніка спонукання (до класу)
·
А зараз зосередьтеся, заспокойтеся і постарайтеся
вловити основну думку. (до учня)
·
Зосередься, подумай і зверни увагу на ось цей пункт.
Комбінація технік
надихання-схвалення.
·
Надихнути і схвалити як уже успішно зроблену справу.
(до класу і до окремого учня)
·
Я (вірю, знаю, відчуваю), що ми зробимо цю аплікацію і
всі попрацюємо дружно і злагоджено, кожен добре постарається.
Комбінація технік
надихання спонукання
·
Я( відчуваю, знаю, вірю), що цю задачу зрозуміють всі,
тільки зосередьтеся, уважно послухайте і ви всі зрозумієте.
Комбінація технік
спонукання-схвалення (до класу і до окремого учня)
·
Зосередьтеся, подумайте і ви дасте відповідь на
запитання, яке я зараз поставлю.
Я впевнена, що ви добре попрацюєте, дасте чудові відповіді.
Я впевнена, що ви добре попрацюєте, дасте чудові відповіді.
Немає коментарів:
Дописати коментар